Energi, Gode opskrifter, Helsemin, Nødder, sund bagning, Sunde fedtsyrer, Uncategorized

Daddelkugler med ingefær, lakrids & valnødder

Daddelkuglerblog2

Lækkersulten? De lækreste daddelkugler fyldt med gode fibre og næringsstoffer. Kombinationen af ingefær, lakridspulver og valnødder er helt unik og dybt afhængighedsdannende.

Daddelkuglerblog2

Ingredienser:

20 kugler

∙ 3 store, friske dadler

∙ 200 g valnødder

∙ 1 spsk. fintrevet ingefær

∙ 2 spsk. fint lakridspulver

∙ 2 spsk. akaciehonning eller agavesirup

∙ kokosmel

lakridspulverblog
agaveblog

Tilberedning:

  1. Fjern stenene fra dadlerne, skær dem i mindre stykker, og lun dem på en pande med 1 spsk. vand. Lad dem afkøle.
  2. Rist valnødderne på en tør pande. Lad disse afkøle.
  3. Blend valnødderne til groft valnøddemel.
  4. Kom groftskårne dadler, ingefær, lakrids og honning i, og blend til en fast masse.
  5. Tril kugler, svarende til 1 spsk. pr. kugle. Rul dem i kokos, og stil dem på køl.
valnødblog

Tip:

Disse daddelkugler er så absolut en snack, der nærmer sig ”kagekategorien”. Kuglerne er meget sunde, men de er også ”farlige”, fordi de forsvinder som dug for solen, hvis ikke man økonomiserer med dem. De kan kombineres med friske bær eller frisk frugt, og de kan holde sig i en bøtte i køleskabet i en uge.

Næringsindhold pr. person:

∙ Energi: 104 kcal

∙ Protein: 1,7 g

∙ Fedt: 7,1 g

∙ Kulhydrat: 9,1 g

∙ Kostfibre: 1,1 g

Opskriften er venligst udlånt af Muusmann Forlag fra Bogen Anti-inflammatorisk Kost – sluk branden der hærger indefra af Martin Kreutzer og Anne Larsen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.